Jedan od najčešćih oblika oštećenja na Apple telefonima je polomljen ekran (Display). Ekran naravno može imati i druge probleme kao što je loš prikaz boja, distorzija slike, gubitak slike ili pozadinskog osvetljenja, nereagovanje na dodir ali to neće biti tema sada.
Ekran naravno nije problem zameniti u Apple Store, ali ta opcija na žalost nije dostupna u Srbiji, a u ovom blogu objasnićemo i zašto.
Klasifikacija oštećenja ekrana je jednostavna:
- Jedna do tri linije pukotine bez vidljive tačke udara. Ukoliko Vaš ekran ima ovo oštećenje, a garancija još uvek nije istekla ekran se može zameniti besplatno u garantnom roku. Ekran može imati do tri linije pukotine bez vidljive tačke udara, niti oko pukotina smeju biti dodatne sitne pukotine.
![]() |
Single crack line |
- Polomljen ekran. Ova vrsta oštećenja može se otkloniti isključivo u vangarantnom roku, kroz naplatu. Bitno je napomenuti da telefon ne gubi garanciju ukoliko se ekran zameni u autorizovanom servisu. Bez obzira na oštećenje, korisnik plaća zamenu ekrana i nakon toga telefon i dalje ima svoju garanciju.
Kako i gde izvršiti zamenu ekrana?
U jednom od prethodnih blogova napomenuo sam da kompanija Apple ne isporučuje ekrane autorizovanim servisima već ih isključivo menja u svojim Servisima (i to ne svim) ili u Servisnom centru u Bredi, Holandija. Procedura je naravno vezana za Evropu.
Korisnik se može odlučiti za nekoliko zvaničnih opcija:
- Ukoliko telefon sa oštećenim ekranom donesete u iStyle Servis, jedina opcija koja se može ponuditi je zamena telefona uz doplatu koja otprilike iznosi 50% maloprodajne cene kod autorizovanog prodavca.
- Ukoliko telefon odnesete u Apple Store u inostranstvu, Apple će Vam ponuditi zamenu ekrana ali u isto vreme morate potpisati i da ste saglasni sa zamenom telefona po znatno većoj ceni. Razlog tome je što ekran menja mašina po zadatim parametrima. Ukoliko je kućište ekrana makar malo krivo, ili postoji bilo koje drugo oštećenje koje može sprečiti zamenu, mašina odbija da zameni ekran i korisnik mora platiti zamenu telefona.
![]() |
appleinsider.com objavio je fotografiju mašine ali ta informacija nije potvrđena |
Apple ne može vratiti oštećen ekran na telefon ili vratiti korisniku telefon bez ekrana zbog internog pravila da se telefon ne može vratiti korisniku u istom ili gorem stanju. Cene zamene ekrana možete pronaći na sledećem linku. Cene su za američko tržište.
- Od pre par meseci Apple je pokrenuo i Mail-in popravku za Autorizovane Servise unutar EU. To znači da Vam recimo iStyle Mađarska, Hrvatska, Rumunija… može ponuditi opciju zamene ekrana. Vaš telefon se zatim šalje u Servisni centar u Holandiji, gde Apple zapravo vrši uslugu zamene. Cela procedura okvirno 5 do 7 dana. Zašto ova usluga nije aktivirana i kod nas. Odgovor je jednostavan – Carina. Unutar EU svi delovi ili uređaji za zamenu stignu do autorizovanog servisa za 24h. Delovi u Srbiju stignu za 10 dana. Ako za EU treba 7 dana (da se telefon izveze, evidentira, zameni ekran i vrati), kod nas bi sve to trajalo 5 nedelja, tj. duže od mesec dana, što je sa stanovišta Apple-a, a i samog korisnika neprihvatljivo.
Jasno je da ne može svaki korisnik da plati 50% cene ili da ode u Apple Store ili sačeka tri nedelje na zamenu ekrana. Zato na tržišu Srbije postoji veliki broj servisa mobilnih telefona koji Vam mogu zameniti ekran, uglavnom na dva načina:
- Originalni ekran koji je skinut sa neispravnog telefona ili telefona koji ima uključen Find My iPhone.
- Repariran ekran – Servisi nabavljaju već polomljene, ali funkcionalne ekrane i koriste proceduru reparacije stakla kako bi popravili nastalo oštećenje. Ovakvi ekrani su najviše prisutni na našem tržištu. Autorizovani servisi ih lako mogu razlikovati jer ne prolaze vizuelnu inspekciju, nemaju porebne oznake na svim mestima i sam ekran nije identičnog kvaliteta kao originalni. Ovi ekrani se takođe odlepljuju i odvajaju od rama i kućišta telefona.