VAŽNO OBAVEŠTENJE: 18.02 KOMPANIJA APPLE PROMENILA JE PROCEDURU I VEĆI DEO INFORMACIJA IZ OVOG BLOGA NISU VIŠE TAČNE. PROČITAJTE ISPRAVKU NA OVOM LINKU
Pre par dana britanski list The Guardina objavio je tekst o Apple telefonima koji imaju problem sa Touch ID senzorom.
Ukoliko dođe do kvara Touch ID senzora, ili korisnik izvrši neautorizovanu modifikaciju, prilikom reinstalacije ili update-a telefona dolazi do greške 53, telefon ostaje ‘zaglavljen’ u recovery modu i neupotrebljiv je.
 |
Telefon u Recovery modu |
Iako su Autorizovani Servisi upoznati sa ovom greškom duže od dve godine, tačnije od pojave prvog telefona sa Touch ID senzorom (iPhone 5S), iz nekog razloga ‘prašina’ se podigla tek sada.
Puno tvitova možete pronaći ako u polju za pretragu ukucate ‘error 53’, a takođe postoji i
tema na iSrbija forumu.
O Touch ID senzoru:
Kompanija Apple ulaže velike napore u sigurnost podataka pa se tako sam otisak prsta čuva u ‘Sigurnosnoj enklavi’. Enklava ne čuva sliku Vašeg otiska, već samo ‘Matematičku predstavu’ istog. iOS sistem ili aplikacije nikada ne mogu pristupiti enklavi niti se čuva u
backup-u.
Više informacija možete pronaći na sledećem linku:
Kako se rešava greška 53?
Greška 53 rešava se samo na jedan način – zamenom telefona. Home dugme ne postoji kao originalan rezervni deo, Touch ID ne postoji kao poseban, originalan rezervni deo.
Ukoliko je telefon pod garancijom, korisnik će dobiti novi telefon. Ukoliko je istekla garancija ili je telefon oštećen korisnik uz doplatu može dobiti novi telefon.
Međutim, problem nastaje kada se korisnik, zbog kvara Home dugmeta odluči da zamenu izvrši sam ili u neautorizovanom Servisu zbog visoke cene zamene telefona.
UPOZORENJE: Svaka neautorizovana modifikacija automatski poništava garanciju i telefon se ne može zameniti čak ni uz doplatu. Da bi se telefon kvalifikovao za bilo koju Apple Servisnu proceduru, podrazumeva se da su svi delovi u telefonu originalni i prisutni.
Procedura zamene Home dugmeta nije teška, ali kreira skriveni problem. Telefon će ostati u recovery modu i prikazati grešku 53 čim korisnik bude odlučio da uradi update ili reinstalaciju telefona.
Pitanje je da li servisi napominju ovo korisnicima? Ako i napominju, pitanje je da li korisnik razume potencijalnu opasnost?
Takođe, greška će se dogoditi čak i ako skinete originalno Home Dugme sa Touch ID senzorom sa jednog telefona i prebacite ga na drugi. Touch ID je uparen sa čipom na matičnoj ploču. Ukoliko stavite drugo Home dugme, čip prepoznaje da to nije taj senzor, bez obzira što je originalan.
Pitanje koje mi često postavljaju: Da li, ukoliko ne radi Touch ID, može da se prebaci matična ploča i pripadajuće Home dugme sa drugog telefona?
Odgovor je verovatno DA, ali se Autorizovani Servisi u svakom slučaju ne bave takvom vrstom modifikacije, pa nije moguće ni potvrditi takvu mogućnost.
 |
Slika sa Apple Keynote prezentacije |
Zašto se greška događa tek tada?
Sam proces update-a ili reinstalacije u jednom svom delu vrši proveri prisutnosti komponenti telefona. Ukoliko telefon ne može da dobije povratnu informaciju od komponente, proces prestaje i računar izbacuje grešku, a telefon ostaje zaglavljen u recovery modu.
Za touch ID greška je 53.
 |
Security architecture diagram of iOS
|
U daljem tekstu The Guardina citira neimenovani izvor iz Apple-a:
A spokeswoman for Apple told Money (get ready for a jargon overload): “When iPhone is serviced by an authorised Apple service provider or Apple retail store for changes that affect the touch ID sensor, the pairing is re-validated. This check ensures the device and the iOS features related to touch ID remain secure. Without this unique pairing, a malicious touch ID sensor could be substituted, thereby gaining access to the secure enclave. When iOS detects that the pairing fails, touch ID, including Apple Pay, is disabled so the device remains secure.”
Ja lično nisam upoznat sa tehnologijom ‘re-validating’ Touch ID senzora osim ako se ne misli na sam proces reinstalacije sistema i siguran sam da ni jedan Autorizovani Servis to ne radi.
Takođe, siguran sam da i u Apple Store Servisu korisnici dobijaju
SWAP u slučaju neispravnog Touch ID senzora. Samim tim izražavam sumnju u validnost izvora koji koristi The Guardian.
Korisni linkovi: