Napomenuo sam da je iPhone Game Changer.
Iako postoje dva autorizovana servisa već dugi niz godina, sa početkom zvanične prodaje Apple telefona podigla se jako velika prašina u vezi ove teme.
Jednim delom za to su zaslužni operateri, a drugim delom sami korisnici koji su širili dezinformacije, uglavnom na društvenim mrežama.
Rešenje je jednostavno. Edukacija na svim nivoima. Edukacija zaposlenih. Edukacija korisnika.
Krenimo redom:
- Kompanija Telenor dobila je licencu za prodaju telefona i licencu da obezbedi servis istih. Nisu želeli da osnuju svoj servis i tu licencu dodelili su ProMobi-ju, da za njihove potrebe radi dijagnostiku, popravku ili zamenu telefona. Opredelili su se za outsourcing.
- MTS je odabrao Macolu. To što je Macola već licencirani servis može biti samo bonus, jer već poseduju iskustvo u radu sa Apple proizvodima. Da li taj bonus osećaju i korisnici je tema za neku drugu raspravu i neki drugi blog. MTS se dakle takođe kao i Telenor odlučio za outsourcing.
- VIP slično kao i Telenor odlučio je da servis Apple uređaja radi Begram koji je ujedno i njihov logistički Hub, tj. svi telefoni, svih proizvođača dolaze kod njih pa ih oni dalje distribuiraju po potrebi.
Gde se tu nalazi iStyle?
Kao Apple Autorizovani Servis i najveći Apple partner u Istočnoj Evropi i Bliskom Istoku, iStyle ima mogućnost da reklamira telefone kupljene kod sva tri operatera i naravno telefone kupljene bilo gde u
svetu.
Postoje izuzeci i o tome možete čitati ovde.
U prvoj godini garancije uglavnom nije potrebno dostaviti račun kao dokaz kupovine jer se garancija evidentira u Apple Servisnoj bazi.
Korisnik takođe može i sam proveriti dužinu trajanja jednogodišnje internacionalne garancije na sledećem linku:
U toku prve godine garancije korisnik telefon kupljen u Srbiji može reklamirati u iStyle-u ili bilo gde u svetu u autorizovanom servisu.
Iako određeni operateri upozoravaju (zastrašuju) svoje korisnike da se time gubi pravo na drugu godinu garancije, to jednostavno nije istina, niti licencirani partner/operater sme to da uradi.
Izgovori da se IMEI ili serijski brojevi ne poklapaju nakon zamene ne mogu biti opravdanje.
U Apple bazi jasno se vidi originalni IMEI broj, kao i IMEI broj telefona koji je dobijen kao zamena.
Za drugu godinu garancije, korisnik takođe može doneti telefon u iStyle, samo je potrebno dostaviti račun, garantni list ili ugovor.
Zašto je za drugu godinu potrebno dostaviti dokaz kupovine? Vrlo jednostavno – Apple u svojoj bazi vodi evidenciju samo o prvoj godini. Nakon toga, potrebno je dokazati da je telefon i dalje u drugoj godini garancije, a to se ostvaruje uz račun, garantni list ili ugovor.
Telefon kupljen u Srbiji kod operatera u drugoj godini može se reklamirati samo kod operatera.
I ovde postoji samo jedan izuzetak, a to je Turska, jedina zemlja čiji telefoni imaju dvogodišnju internacionalnu garanciju vidljivu u Apple bazi, dakle 730 dana.
Naše glavne prednosti su:
- Korisnik telefon može doneti direktno u Servis koji se nalazi u TC Ušće, II sprat, liftovi A, radnim danima od 10 do 21h.
- Period za dijagnostiku je uglavnom jedan radni dan. Prvi dan računa se kao nulti, sledeći dan je prvi dan.
- Ukoliko je kvar moguće otkloniti zamenom dela, to se rešava takođe uglavnom za jedan dan. Ukoliko se menja telefon (SWAP), čeka se okvirno 10 dana.
S obzirom da nisam upućen detaljno u servisne procedure operatera, ostaviću vama da u komentarima napišete šta su njihove prednosti i mane.