Procene su da u ovom trenutku App Store ima 1.6 miliona aplikacija, a pre nego što budu dostupne Apple radi provere kako bi zaštitili korisnika, omogućili nesmetan rad svog operativnog sistema iOS i pružili vrhunsko korisničko iskustvo. Dodatne informacije možete pronaći na ovom linku ukoliko Vas interesuje šta Apple tačno proverava.
Međutim, i pored toga događa se da su neke aplikacije jednostavno bagovite, ne rade kako treba ili ne rade uopšte, a još češće se problemi javljaju kada Apple izbaci novu verziju sistema.
Za početak, potrebno je razlikovati dve vrste apliakcije:
1. Aplikacije koje su fabrički preinstalirane, dolaze sa svakim iOS uređajem i sastavni su deo sistema.
(Built-in Apps)
2. Aplikacije koje se preuzimaju sa App Store-a.
Za obe grupe aplikacija procedura za otklanjanje kvara je slična, a koraci su sledeći:
1. Izađite iz Aplikacije – Pritisnite Home dugme jednom, a zatim ponovo tapnite na aplikaciju i proverite da li radi.
2. Restartujete aplikaciju – Pritisnite Home dugme dva puta i otvoriće se prikaz aplikacija koje ste koristili. Prstom pomerajte aplikaciju koju želite da restartujete ka vrhu ekrana, a kada nestane ponovo je pokrenite i proverite da li radi.
3. Restartujte svoj iOS uređaj pritiskom na Power dugme par sekundi dok se ne pojavi polje za gašenje, a zatim prevucite prstom sa leve na desnu stranu, sačekajte da se uređaj ugasi, a zatim ga ponovo uključite pritiskom na power dugme i proverite da li aplikacija radi.
4. Proverite da li postoji softver update, jer update rešava probleme.
![]() |
Settings > General > Software Update |
5. Problem i dalje postoji. Sledeći korak je da obrišete aplikaciju (Ukoliko je sa App Store-a) i ponovo je instalirate. Pritisnite prstom aplikaciju i držite prst sve dok ikonica ne počne da se trese i pojavi se malo X u gornjem levom uglu. Tapnite na X i obrišite Aplikaciju. Pritisnite Home dugme, idite u App Store i ponovo preuzmite aplikaciju.
6. Pretposlednji korak, ukoliko i dalje aplikacija ne radi, bio bi reinstalacija iOS uređaja, a to podrazumeva brisanje kompletnog sadržaja. Cilj je da se testira prazan uređaj i aplikacija. Obavezno uradite backup, a ako ne znate kako se to radi pročitajte ova dva bloga:
Kako sačuvati podatke sa iPhone-a, I deo
Kako sačuvati podatke sa iPhone-a, II deo
Nakon reinstalacije jako je bitno da ne vraćate backup odmah već da prvo skinete sa App Store-a aplikaciju sa kojom imate problema i vidite da li radi kako treba.
Ako aplikacija radi, a nakon vraćanja backupa-a ne radi, to znači da je postojao neki softverski problem i backup je to sačuvao. U takvim situacijama ne može se vraćati backup već se iOS uređaj mora podesiti ponovo. Eventualno se mogu vratiti slike i kontakti.
Za ovu opciju opredeliće se korisnici kojima je funkcionalnost aplikacije bitnija od samog sadržaja telefona.
7. Ako Aplikacija ne radi ni nakon reinstalacije vraćamo se na sam početak:
a) Aplikacija je deo sistema i ne funkcioniše – iOS uređaj se reklamira i poručuje se novi (ako je u garanciji). Ukoliko je garancija istekla korisniku preostaje samo da čeka neki od sledećih update-a i nada se da će Apple otkloniti problem.
Ovakve situacije se izuzetno retko događaju, a jedini primer koji imam je odsustvo FaceTime aplikacije za telefone kupljene u UAE ili Bliskom Istoku jer zemlje iz tog regiona blokiraju određene kanale komunikacije.
![]() |
Aplikacije koje su deo iOS sistema |
b) Ako je aplikacija preuzeta sa App Store-a i svi prethodni koraci nisu urodili plodom, preostaje Vam samo da kontaktirate kreatore aplikacije, pošaljete im grešku i nadate se da će uskoro izbaciti update koji će eliminisati problem.
U App Store-u pronađete aplikaciju sa kojom imate problema, tapnete na ‘Reviews’, a odmah ispod nalazi se opcija ‘App Support’.
Telefon nije moguće zameniti u garantnom roku ako ne radi aplikacija sa App Store-a.
Takođe, jako je bitno da Vam bude uključena automatska opcija za slanje grešaka, jer će se na taj način problemi brže otklanjati. Ova opcija nalazi se u Setting > Privacy > Diagnostics & Usage.