Šta uraditi ako vam Mail.app ne radi kako treba?

Šta uraditi ako vam Mail.app ne radi kako treba?

Hello from California piše na pečatu ikonice za Mail aplikaciju na Apple računarima. Da sam sada u Kaliforniji možda bi mi bilo lakše. Mada pandemija je pa nisam siguran da li je bolje biti u izolaciji u sunčanom  Beogradu ili u sunčanoj Kaliforniji.

Gde god da je bolje jedna stvar ostaje ista – moja mail aplikacija na računaru ne radi kako treba i to već mesecima.

Sporadični problemi kreću već sa macOS Mojave ali su vremenom verzije update-a koje je Apple izbacivao rešile problem. Ali sa macOS Catalina rešenje se i dalje ne nazire, a problemi su se nizali kao na traci, iz dana u dan.

Problemi

  • Sinhronizacija: Nakon update-a na 10.15 pojavio se prvo problem sa sinhronizacijom email klijenta na telefonu i računaru. Kada pročitam mail na računaru on i dalje stoji kao nepročitan na telefonu, ali kada pročitam na telefonu, na računaru je sve ok. Kada u toku dana prođem kroz stotinak mail-ova to mi na kraju dana predstavlja veliki problem.

 

  • Flagovani mail-ovi 🚩: Nestaju, pojavljuju se, ne može da se klikne na njih, prikazuju jedan broj, pa drugi broj. Skinem flag – mail je i dalje tu, neće da se skloni, neće da se učita ili zastavica nestane, a sa njom i svi mail-ovi.

  • Učitavanje novih mail-ova: Nekada radi, nekada ne. Na telefonu vidim da stižu ali ih nema na računaru, pa onda odjednom dobijem 50ak mail-ova i notifikacija preko celog ekrana.
  • Downloading: Konstantno prikazuje da se nešto skida sa servera, a nema novih mail-ova. Ne šalim se, stvarno je prikazalo da skida 25+ miliona mail-ova.

  • Totalno opterećenje računara: CPU 335% i 230% za samo dva procesa, a oba su povezana sa mail aplikacijom, RAM 3,21GB i 1,41GB Potrošnja baterije 205, kada je čak i Google Chrome 0.

Šta sam sve pokušao

  • Rebuild – Iznova, iznova i iznova. Mislim da sam rebuild radio 5 puta. U kratkom vremenskom periodu email radi malo bolje. Ovaj proces možete raditi samo ako vam se svi mail-ovi nalaze na serveru. Ako koristite mail server sa ograničenom količinom memorije i morate da ‘prevlačite’ mail u foldere na računaru onda vam ova opcija i nije od pomoći. Ovaj proces je vrlo prost što se tiče pokretanja ali može da traje dugo u zavisnosti od količine mail-ova i atačmenta.

Detalje možete pronaći na:

https://support.apple.com/guide/mail/rebuild-mailboxes-mlhlp1227/mac

  • Brisanje naloga i podešavanje ponovo – U računaru imam 6 poslovnih email naloga, 4 imaju isti exchange server, dva imaju različite, šifre ne znam za pola od njih 😢 ali morao sam da pokušam. Brisanje je uvek lakši deo svega. Kliknite na mail aplikaciju  na računaru pa zatim na Mail pored  > Preferences > Accounts. Odaberete email nalog koji hoćete da obrišete i kliknete na – (minus). Ako se email nalog koristi za još neku aplikaciju (kalendar, kontakti, podsetnici) onda se brisanje mail-a radi drugačije: system preferences > internet accounts > odaberete email i opet na – (minus)
  • Brisanje casha-a – Na osnovu instrukcija na ovom sajtu odradio sam stavku 4b) Remove the cache folders under /Users/~/Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Caches ali mi ni to nije pomoglo.
  • Reinstalacija sistema – Pre brisanja diska i instalacije čiste verzije sistema napravio sam backup podataka. Reinstalacija sistema i ponovno podešavanje svih email naloga naravno da je rešilo problem. Ali čim sam vratio backup problemi su ponovo bili tu. Zaključak je bio jasan, morao sam da obrišem sve, instaliram sistem, a zatim ručno ponovo podesim apsolutno sve što sam godinama instalirao, kupovao, podešavao, čuvao… Na računar imamo licencirani softver, sertifikate, bukmarke, VPN i ko zna šta još. Nisam bio spreman na taj korak. 
  • Instalacija drugih mail klijenata. Outlook nije dolazio u obzir. Navikao sam na čist i jednostavan izgled, a Outlook je sve samo to nije. Prvo sam pokušao sa Sparkom koji košta 20$ ali korisničko iskustvo nije bilo ni blizu onog koji sam imao sa Mail aplikacijom računajući sve probleme pri korišćenju. Airmail 4 mi je delovao kao kineska igračka u pređenju sa Mail.app.

Rešenje od 90% uspešnosti

Pošto je i kolega na poslu imao još gori problem sa email aplikacijom (nije mogao da vidi ni jedan mail) moguće rešenje pronašli smo na ovom linku:

https://www.emailfix.org/error/apple-mail-moving-messages-stuck.html

  • Prvi predlog Fix IMAP Email Account nije pomogao obojici, ali ne znači da neće i vama. Neke od ovih opcija nismo ni uspeli da pronađemo u podešavanjima, možda zato što je naš server Exchange, a ne IMAP .
  • Drugi predlog Rebuild the Mailbox pokušao sam već ranije i pomogao je kratkotrajno.
  • Treće rešenje Repair & Reindex All Messages in Mac OS X Mail App sredilo je sve probleme kolegi, a meni većinu i pojavio se jedan novi. I dalje imam situaciju da mi mail sa kog sam skinuo flag stoji u flagovanim mail-ovima. Nema više beskonačnog ‘downloading’, isti email nalog na telefonu i računaru se sada sinhronizuje, novi mail-ovi se učitavaju. Ali sada u draftu imam 50ak mail-ova koje ne mogu da izbrišem 🤦‍♂️ U međuvremenu sam ovaj problem rešio tako što sam draft mail-ove prebacio u neki drugi folder, a zatim ih obrisao bez ikakvih problema.

Repair & Reindex 

Ova opcija je mešavina rebuild-a i ponovnog indeksiranja mail-ova i pre nego što se upustite u ovaj proces – backup podataka.

Pa da krenemo:

  • Ugasite Mail aplikaciju
  • Kliknite na Finder 

  • Ako pratite instrukcije u linku potrebno je da na tastaturi kliknite na command+shift+G i i copy/paste sledeću komandu ~/Library/Mail/V7/MailData/, a na nekim starijim verzijama sistema možda će komanda biti ~/Library/Mail/V2/MailData/

  • Potrebno je da obrišete sve fajlove koji imaju naziv ‘Envelope Index’. Pre toga prekopirajte ih na eksterni disk za svaki slučaj.
  • Zatvorite Finder i pokrenite Mail aplikaciju i trebalo bi da vidite sledeći prozor:

  • Ovaj proces može da potraje u zavisnosti koliko imate mail-ova. Kod mene nije trajao dugo, možda 10ak minuta:

  • A zatim kreće sada već čuveni ‘Downloading’. Međutim, ono što je utešno, nisam imao 25 miliona mail-ova već ‘samo’ 22328!!!

Ovaj proces trajao je par sati kod mene ali je kod kolege trajao skoro 20 sati. Dakle, naoružajte se strpljenjem i dobro planirajte svoje vreme jer možda nećete moći da koristite računar ceo dan, a možda i duže. Ali nikako ne prekidajte ovaj proces. Ako imate laptop, obavezno ga povežite na punjač.

Nakon ovog procesa na 90% sam funkcionalnosti. Očekujem barem još dva software update-a od Apple-a koji će možda rešiti i preostalih 10.

Veliko hvala osobama sa sajta emailfix.org.

 

Leave a Reply