Kako ugasiti Find My iPhone

Kako ugasiti Find My iPhone

Find my iPhone (skraćeno FMiP) opcija aktivira se uglavnom prilikom aktivacije telefona ili naknadno, u podešavanjaima Settings > iCloud > Find My iPhone > On

Uključivanje FMiP podrazumeva i pokretanje Activation Lock-a kreiranog da čuva Vaše podatke i spreči pristup nepoznatim osobama u slučaju gubitka ili krađe. Privatnost i zaštita podataka bitniji su od samog uređaja.
U ovom blogu neću se posebno baviti primenom ove funkcije jer sve instrukcije možete naći na apple.com/support stranici, baviću se deaktivacijom ove opcije, koja je mnogo komplikovanija u slučaju da zaboravite svoju Apple ID mail, šifru ili oba.
Kako isključiti FMiP ako znate Apple ID i šifru
Korisnici koju su menjali svoje telefone u servisu znaju da se FMiP opcija mora isključiti pre zamene jer sa uključenim Lock-om telefon nije moguće reklamirati i nije moguće aktivirati nakon reinstalacije.
Određeni servisi i ne primaju uređaje dok se FMiP ne ugasi što je inače i zvanična Apple Servisna procedura. Ukoliko korisnik ne može da isključi FMiP upućuje se da zakaže sastanak sa Genuis-om koji može asistirati u takvim situacijama.
Ukoliko telefon ne funkcioniše, ne može da se uključi, korisnik može na bilo kom računaru da ode na stranicu iCloud.com i ukloni svoj telefon sa spiska uređaja na kojima je uključen Activation Lock. Detaljno uputstvo možete pronaći na sledećem linku.
Šta se dešava ako ne znate Apple ID ili šifru ili oba
 
 
U velikom broju slučajeva korisnik ne zna potrebne informacije da bi isključio FMiP. Tradicionalno, Apple ID pravio je neko od komšija, drugara, IT stručnjak u zgradi, rođak koji se razume. Srbija je posebno komplikovana jer Apple ID registrujemo u drugim državama, izmišljaju se adrese, ne obraća pažnja na druge stvari tokom registracije kao što su odgovori na sigurnosna pitanja koji se nasumično biraju. O tome kako se kreira Apple ID u Srbiji možete čitati ovde.
Apple ID možemo da resetujemo na dva načina, slanjem linka na mail ili odgovorom na sigurnosna pitanja.
Kada je u pitanju slanje linka na mail za resetovanje Apple ID šifre, iz dosadašnjeg iskustva postoji nekoliko situacija:
 
1. Korisnik zna mail, ali ne zna šifru za Apple ID. Međutim i ovde imamo dve pod opcije:
 
1a) Korisnik ima pristup mail-u
1b) Korisnik nema pristup mail-u
 
2. Korisnik ne zna koji je mail, ali zna šifru za Apple ID
3. Korisnik ne zna ni mail ni šifru za Apple ID
 
Pa krenimo redom…
1. Korisnik zna mail, ali ne zna šifru
 
 
U slučaju da korisnik ima pristup mail-u (1a opcija) šifra za Apple ID menja se vrlo lako. Odete na stranicu iforgot.apple.com, unesete Vaš mail za Apple ID, odaberete opciju da želite da resetujete šifru, pa ‘get an email’ opcija, i na mail u roku od nekoliko sekundi dobićete link na koji kliknete i unesete novu šifru dva puta. Šifra mora imati minimum osam karaktera i mora da sadrži velika, mala slova i brojeve.
Na sajtu iforgot.apple.com unesite mail koji koristite kao Apple ID
Odaberete opciju da želite da promenite šifru 
Odaberite opciju da dobijete mail
Ukoliko korisnik ne zna šifru za mail (1b opcija), prvo mora da se ostvari pristup mail-u. Ukoliko ste pri kreiranju mail-a uneli broj telefona ili recovery mail, neće biti problema da resetujete šifru za mail. Međutim, bez ovih informacija, ostvariti pristup mail-u je praktično nemoguće. Ovde se neću detaljno baviti resetovanjem šifri za sam mail jer svi globalni provajderi (google, yahoo, hotmail) imaju svoje procedure.
Ako uspete da pristupite mail-u, kroz opciju 1a možete promeniti i šifru za Apple ID. U slučaju da korisnik nema pristup mail-u, može pokušati sa odgovorom na sigurnosna pitanja.
2. Korisnik ne zna koji je mail, ali zna šifru za Apple ID
 
Ovakve situacije su česte na žalost ali je potpuno beskorisno znati šifru za mail, a ne znati koji je to mail. Nemam puno šta da napišem o ovoj opciji osim da je ipak bitno navesti je kao deo problema pri deaktivaciji FMiP zaštite.
3. Korisnik ne zna ni mail ni šifru za Apple ID
 
Ova situacija je možda i najčešća. Apple ID nalog uglavnom kreira neko drugi za korisnika Apple uređaja bez znanja ili učestvovanja korisnika. Osoba koja je to kreirala naravno zaboravi i mail i šifru i sigurnosna pitanja. Često se koristi i Apple ID druge osobe koja je prodala ili poklonila telefon. Naravno, nemoguće je pomoći korisniku u ovakvim situacijama jer nemamo ni minimum potrebnih informacija.
Odgovori na sigurnosna pitanja
 
Druga opcija za resetovanje šifre za Apple ID jeste davanje odgovora na sigurnosna pitanja koja su izabrana prilikom kreiranja Apple ID naloga.
Na web stranici iforgot.apple.com unesite Vaš Apple ID, odaberete opciju da promenite šifru odgovorima na sigurnosna pitanja. Unesete datum rođenja (mesec, dan, godina) i zatim upišite odgovor na dva pitanja. Ukoliko su sve informacije unete tačno, otvoriće se prozor za promenu šifre za Apple ID.
Korisnik i dalje ne može da deaktivira FMiP
 
Najvažnija stvar u ovakvim situacijama je:
 
ORIGINALNI RAČUN KUPOVINE AUTORIZOVANOG PRODAVCA.
Račun se mora poklapati sa poreklom telefona. Dakle, ne možete imati telefon iz Nemačke, Engleske, Italije, a račun radnje mobilnih telefona u Beogradu, Čačku, Kragujevcu…
Do sada je Servis mogao da pomogne korisnicima pokretanjem zahteva direktno kompaniji Apple da se skine Lock. Uz zahtev se priloži i originalni račun kupovine. Kompanija Apple razmatra taj zahtev i skida Lock sa telefona ako se zahtev i papirologija slažu.
Međutim, ovaj blog i pišem upravo iz razloga jer smo pre par dana obavešteni da će ta mogućnost biti ukinuta 30. novembra 2016. godine i korisnik će morati sam da kontaktira Apple kroz dostupne kanale za Apple Support ili da ode direktno u Apple Store. Najbliži Srbiji su u Milanu, Cirihu, Ženevi. Lokacije možete naći na ovom linku
Korisnik je prepušten samom sebi
 
Da li  ste ikada kontaktirali Apple Support u vezi problema sa iCloud nalogom i otključavanjem FMiP zaštite?
Ja jesam nekoliko puta i to je prava noćna mora dok prođete kroz sve procedure.
Twitter nalog za Apple Support vam ne može pomoći. Uputiće Vas na inostrane brojeve telefona jer iz nekog razloga FMiP se ne može isključiti kroz chat, DM, već ih morate kontaktirati telefonom. Spisak telefona možete naći na sledećem linku. S obzirom da najbolje govorim engleski, zvao sam UK podršku.
Poziv je besplatan ako zovete preko Skype-a ili Viber-a.
Prilikom telefonskog poziva, potrebno je da im kažete svoj mail u slučaju da dođe do prekida veze. Zbog kulturoloških razlika Apple Agent uglavnom neće moći da razume Vaš mail kada ga izgovorite pa morate da spelujete. U takvim situacijama predlažem da koristite fonetsko spelovanje jer obično spelovanje se jako teško razume u telefonsko razgovoru.
Spremite se da odgovorite na šablonska pitanja da li ste probali da resetujete šifru, da li znate odgovore na sigurnisna pitanja, da li ste probali da resetujete odgovore na sigurnosna pitanja, da li koristite ‘Two step Verfication’ koji inače ne radi u Srbiji, da li imate podešen recovery mail, itd.
Tek nakon toga, na mail koji Vam oni pošalju im možete poslati originalni račun kupovine i Apple bi trebalo da skine Lock.
Nakon toga potrebno je preinstalirati telefon, aktivirati, kreirati novi mail i Apple ID nalog.
Nikako ne vraćati iCloud ili iTunes backup jer se time vraća i Lock, pa celu proceduru morate da ponovite.
Iz sigurnosih razloga, jer prvatnost podataka je nešto o čemu Apple izuzetno vodi računa, Servis neće moći da Vam asistira u ovakvim situacijama. Prepušteni ste sami sebi.
Ukoliko korisnik ne može da isključi FMiP zaštitu, uređaj neće moći da se primi u Servisu, neće moći da se dijagnostikuje, neće moći da se reklamira bez obzira ako je u garanciji.
FMiP se ne uključuje sam, nije već unapred aktiviran na telefonu i aktivira ga isključivo korisnik, nakon kupovine.
Ukoliko korisnik nema ORIGINALNI RAČUN KUPOVINE AUTORIZOVANOG PRODAVCA, Apple Support mu neće pomoći. Račun je jedini dokaz da je telefon Vaš. To ne može biti lična karta niti bilo koji drugi dokument. Potpuno je nebitno što imate kompletnu opremu, kutiju, punjač slušalice. Originalni račun je vaša jedina mogućnost da ostvarite ponovo pristup Vašem telefonu.
Servis Vam može pomoći do 30.11.2016. Nakon toga datuma, sve korisnike upućujemo na Apple Support.
Korisni linkovi:
https://support.apple.com/explore/find-my-iphone-ipad-mac-watch
https://www.icloud.com/#find
https://www.icloud.com/activationlock/
https://support.apple.com/en-us/HT205362
https://support.apple.com/en-us/HT201354
https://support.apple.com/kb/PH2696?viewlocale=en_US&locale=en_UShttps://support.apple.com/en-us/HT204233

Leave a Reply